Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pane Bicero, Vás prostě štve že máte za barákem dálnici a nechcete za ni platit. Východiskem by bylo placení podle kilometrů, ale to dopadneme jako v Itálii a nedoplatíme se. Říkáte, že by se vše mělo hradit z daní, které se mají případně zvýšit. To ale zároveň říkáte, že na tu jízdu po dálnici Vám přispějí i nemotoristé. A zároveň se bude muset zvýšit náklad na výběr a obhospodařování těch daní, tedy úřednický aparát. Bohužel musím u Vás opět konstatovat, že je to typicky levičácké uvažování.

0 0
možnosti
Foto

zase jste dokázal, jak málo mne znáte. I když po dálnici najedu za rok tak asi 500 km, nebyl rok abych neměl dálniční známku. Blog jsem napsal jako zamyšlení nad faktem, že si vlastně platíme za užívání věci, která byla pořízena za naše peníze. Státní zřízení spočívá na solidárních daních a pojištění. Stejně jako nevzdělatelní přispívají vnímavým na vzdělání, zdraví na nemocné, vegetariáni na dotace na výkrm dobytka pro masožrouty, nekultivovaní na kulturu pro uměnímilovné, tak i v případě dálnic, ale i silnic přispívají na jejich výstavbu i peciválové bez auta a řidičáku. V podstatě jde o to naplnit státní kasu natolik, aby stačila poplatit vše, co je zapotřebí a podle mne by bylo nejjednodušší udělat to několika daněmi a zrušit všechny poplatky.

0 0
možnosti

p. Bicera - Myslím to v dobrém - (nic osobního). Nejde jenom o zahraniční kamiony - jde celkově o to, co má Stát dělat ? Pak zřejmě sloužit těm - co se na jeho chod skládají. Vše pak účelně, levně, transparentně. Samozřejmě fikce [>-] - Viz realita bobtnání a výdajů na jeho chod. Jde o jakousi civilizační proměnu, kdy opouští roli Sluhy a přebírá roli Pána ! ... (O přisátých nemluvím - pak dojička krav je úsměvná) ... Čím více se bude regulovat - přerozdělovat !! - tím, více chaosu - kontrol - objevů, jak to obejít - ošulit - optimalizovat ... :-)

0 0
možnosti
Foto

Když jste v úvodu zmínil daň z nemovitosti tam je ještě další faktor - při koupi zaplatíte daň z koupi nemovitosti (4% ceny).

A když jsme u těch silnic tam je také něco podobného dvojímu zdanění - ze spotřební daně platíte i DPH (spočítejte si to z účtu od benzinky), čili stát si přidá hodnotu spotřební daně a tu zdaní DPH.

No a pokud potkáváte ve městech a obcích u dálnice osobní auta bez dálniční známky tak nevím - mně tedy těch rozpočítaných 125,- Kč/měs. za známku nestojí za to hledat cesty bez poplatku. No a provoz bez mýta, hlavně nákladní dopravy, je proti vaší úvaze - hodně dopravců je zahraničních a ti by zde jezdili bez jakéhokoliv příspěvku na údržbu a stavbu silnic pokud by mýto neplatili a tankovat při přejezdu naší malé země také nemusejí takže ani spotřební daň z nafty by zde nenechali.

1 0
možnosti
Foto

Právě. Vždyť velké kamióny mívají nádrž na několik set litrů a řidiči mají povinnost tankovat tam, kde je nejlevněji.

1 0
možnosti

Zapomněl jste na systém, dutých nádob ! Pokud zrušíte Mýtné - známky - Ihned je zde průjezd kamionů - bezplatně ! Pokud zvýšíte cenu PHM - Ani tady tankovat nebudou ! Jsme auto výrobní velmoc - tak dovážíme vraky a stáří je asi 15 let. Dobrá vláda má najít mazaný tah pro své občany - Kup si nové auto a výhradně jezdi po dálnicích ! Promítnout do do Daní - odpisů. Zatím přichízí s nápadem, že cena z příjmu, (mimo zaměstnance), se zvýší z 15 na 19%. Co s takovou Vládou ? ...:-)

0 0
možnosti
Foto

Železnice jsou také stavěny z našich daní. Proč mám na nich platit? Veřejná WC třeba v metru jsou také stavěna z našich daní. Proč mám na nich platit? Atd. atd. Není to spíše o financování provozu? Jak u železnice, tak u údržby a rekonstrukcí dálnic?

0 0
možnosti
Foto

Vy jedete po kolejích vlastním motorákem?

0 0
možnosti
Foto

Já se obávám, že to už tady jednou bylo. Nepamatuji si to přesně, ale kdysi platil silniční daň každý motorista vlastnící motorové vozidlo. Ještě za komunistů byla tato daň zrušena a začala se platit formou spotřební daně, která byla zavedena v ceně pohonných hmot. Po převratu se tuším vrátila i silniční daň pro vozidla pro podnikání, následně bylo zavedeno i mýto na dálnicích. Dnes tedy máme kombinaci všeho a peněz je pořád málo.

Poznámka: některými věcmi si nejsem docela jist, pokud mě někdo opraví, budu rád.

1 0
možnosti
Foto

ano, podnikatelé platí silniční daň a pohybuje se podle stáří a druhu aut od nějakých 2 tisíc po 10 tisíc.

2 0
možnosti

Daňoví poplatníci platí za stavbu dálnic i když po nich nejezdí. Ti, kteří po nich jezdí platí mýtné, ti co nejezdí neplatí. Máte lepší řešení?

0 0
možnosti
Foto

Platí i za školy, i když nemají děti školou povinné. A za spoustu dalších věcí.

1 0
možnosti
Foto

Ještě jednodušší řešení by bylo zrušit pár desítek úřadů a propustit 50 000 zbytečných státních úředníků. Ještě by ročně 40 miliard zbylo.

1 0
možnosti
Foto

V Německu je u pump vždy rozpis ceny nafty a benzínu. Z čeho se ta cena skládá, včetně všech daní. Je to i u nás? Neviděl jsem to.

0 0
možnosti

Nevim, proc o tom Nemecku tak rad pisete, kdyz o nem nic nevite.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS